24 maj 2007

Partiledaren avslöjad *hehe*

Vår redaktör för interntidningen Vänsterpress ska byta rum och städar för fullt. Han håller på att beta av omärkta bilder från flera tidigare redaktörer. Mitt i allt hittar han detta foto på partiledaren i en komprommiterande situation: det är Bajens reservtröja han har på sig, dessutom är den faktist lånad av utvecklingslaget. Han försöker göra allt för att kompensera med ett par Djurgårdsshorts... men det är ju bara vad ryktet säger... det kan man inte se av bilden, bara färgen.

I centrum står förstås Bloggadens egen linslus och till höger partiets ständigt lojala medarbetare Martin Hedlund. Om jag minns rätt är detta taget på Stadshagen då vi från partikansliet, med förstärkningar från övriga 84an mätte vår styrka mot riksdagskansliet i en fotbollsmatch, nån gång 2000 tror jag.

Lasse var visserligen riksdagsledamot redan då, men som fortfarande varande partisekreterare så hade han valmöjlighter om vilken sida han skulle strida på och trots att vi skulle ha Bajenstället så var hans lojalitet otvetydig i egenskap av partisekreterare.

Jag minns också resultatet, 2-2, och att jag som boss över 84ans lag hade satt mig och Lasse på topp. Det gav utdelning, jag minns en nick från mig rätt ner på en frispelad Lasse som på halvvolley satte den i nättaket nånstans ifrån straffområdslinjen. Skitsnyggt :-)

Hur kommer det sig att vi hade utvecklingslagets ställ? Jo, Anders Norin jobbade ju på distriktet på den tiden... och han var hjälptränare till utvecklingslaget.

Undrar om jag skulle kunna hitta den där lappen jag har i handen... där fanns nämligen den magiska laguppställningen...

Inga kommentarer: