20 februari 2007

Gästboken

Jag ska försöka föra gästbok över de personer som besökt Kommunal Nackas blockad. Här ovan ser vi tre tappara kommunalare uppe i mörka ottan den 25 januari, Jane, Birgitta och Pyret. Tre biffiga män med schäferhund vaktade tomten, så Kommunal fick sätta upp blockadlapparna på lyktstolpar utanför och på sig själva istället för på dörren till lokalen som är brukligt.

Eftersom blockaden har pågått i 25 dagar innan jag startade bloggen så är det möjligt att jag missar en å en annan besökare. Ledsen om jag har gjort det. Är det någon som vill vara med i gästboken, skicka iväg ett mejl, gärna med foto, så fixar jag in dig.

Den 25 januari var flera vänsterpartister för att visa Kommunal Nacka sitt stöd, bl.a. partiledaren Lars Ohly, riksdagsledamoten Josefin Brink och kommunfullmäktigeledamoten Hediye Güsel. Här ovan ser vi Lasse, Hediye och Jane.

Den 9 februari var det socialdemokrater och vänsterpartister på plats. Här har jag tagit ett kort på Josefin Brink, v, och Sven-Erik Österberg, s och fd Kommunminister, båda i riksdagens arbetsmarknadsutskott. Jag tänkte försöka fokusera på Curanda-skylten i bakgrunden, men strax efter sju en februarimorgon är det fortfarande mörkt... och kallt!


Lördagen den 17 februari var det nästan som ett vimmel av besökare, ett flertal från Socialdemokraterna i Nacka, som Kaj Nyman, Mattias Qvarsell och arbetarkommuns ordförande Barbro Cederqvist. Delar av Byggettans ungdomskommitté var också på plats, vilka är med på fotot. Här ser vi grabbarna Byggnads; David Johnsson, Magnus Brodin och Kalle Palmaer, flankerade av Jane, Birgitta och Pyret.

Laura Purdy från Vänsterpartiet Nacka var också på plats med kaffe och kakor, vilket hon är nästan varje morgon, tyvär har jag inget kort på henne än.

1 kommentar:

Patrik Renfors sa...

Bra initiativ till blogg, den kommer jag att läsa med stort intresse.