5 oktober 2007

Mobilisering för gemensam välfärd - imorgon lördag!

Imorgon ska jag på detta möte, det känns angeläget.
Jag tror nämligen att det är de här arrangörerna som kommer att utgöra den viktigaste rörelsen under den kommande framtiden.

Inte bara för att få bort den sittande regeringen, utan här kan det troligtvis formas en viktig opinion för en annan politik. Och då kan vi också se en förändrad politiskt riktning än den vi sett sen vi petade borgarna i valet -94.

Och när jag ändå är igång om vad som behöver göras, så uppmanar jag er alla att läsa Aron Etzlers nya bok.Styrkan i den är att han klarar att vara kritisk mot vänstern (inkl socialdemokratin) utan att moralisera. Med en mycket mer politisk och därför rimligare analys än att tycka att "alla-som-gör-fel-gör-det-för-att-de-inte-är-rättrogna" så får man också lättare att dra slutsatsen om vad som behöver göras;

Man behöver mer än bara ha rätt - man måste också ha en strategi för att få rätt.

Så, det är vad jag känner inför morgondagens möte, här kan vi kanske samla krafterna för att kunna göra några samhällsförändringar om vänsterblocket vinner valet 2010.

Hoppas vi ses där!

Inga kommentarer: